Co trzeba wiedzieć przy drukowaniu ulotek?
- admin
- 20 sierpnia, 2020
- Biznes i edukacja, Tematy ogólne
- 0 Comments
Wiele osób twierdzi, że dobry projekt to podstawa przy tworzeniu materiałów promujących firmę. Zadaniem reklamy jest zaciekawienie użytkownika i przekazanie mu najważniejszych informacji o akcji promocyjnej lub o jakiejś akcji działalności przedsiębiorstwa. Obecnie drukowanie ulotek w dobie cyfryzacji spadło na dalszy plan, jednak nadal wiele firm korzysta z tego materiału reklamowego. Pozwala on na skuteczne przyciągnięcie nowych klientów. Warto jednak wiedzieć, jak należy je przygotować. Tego dowiecie się poniżej.
Przed projektowaniem ulotki warto zastanowić się nad tym, kiedy trafia ona do rąk klienta. Ważna jest także jej funkcja i o czym ma informować potencjalnego klienta. Kiedy nasza ulotka trafia do osoby w przypadkowych sytuacjach (jak na przykład rozdawanie ich na ulicach), musi ona zwierać podstawowe informacje oraz oprawę graficzną. Dzięki temu w pierwszej sekundzie zaciekawi potencjalnego klienta. Odbiorcy na ulicach najczęściej gdzieś się śpieszą, dlatego nie poświęcają dużo czasu na przeanalizowanie kolejnej wręczonej im ulotki.
Najważniejsze jest więc to, aby taka ulotka posiadała chwytliwe hasło, które jest krótkie i wzbudzające. Może ono odwoływać się do profilu działalności firmy. Kluczowy jest także czytelny przekaz. W pierwszej kolejności widoczna będzie informacja dotycząca kampanii, czyli wyprzedaż czy pożyczka. Następnie trzeba zwrócić uwagę na oprawę graficzną. Musi być ona ciekawa, ponieważ większość ludzi jest wzrokowcami. Treść ulotki nie może być długa. Musi ona mówić o korzyściach dla klienta.
Jeżeli chodzi o tanie ulotki, które trafiają do odbiorców, którzy mają czas na ich przejrzenie i przeczytanie mogą zawierać więcej informacji. Drukowanie ulotek reklamowych ma na celu zachęcenie potencjalnego klienta do skorzystania z oferty firmy. Więc takie informacje jak opis działalności, oferty oraz inne długie treści powinny znaleźć się na stronie internetowej.
Jak przygotować projekt?
Najważniejsze jest tutaj zachowanie odpowiednich proporcji między sloganem, który promuje konkretną kampanię, a resztą napisów na naszej ulotce. Największy napis musi być o tym, co zyskuje nasz klient biorą daną ulotkę. Nieco mniejsze powinny być już napisy uzupełniające głównie przesłanie kampanii, czyli na przykład czas trwania akcji czy adres strony internetowej. Jeśli chodzi o logo oraz nazwę firmy, mogą być one umieszczone w widocznym miejscu, jednak nie mogą zdominować całego projektu.
Warto przed wydrukiem także sprawdzić, czy nasza ulotka jest czytelnia. Jeżeli skończymy nasz projekt, możemy go wydrukować na zwykłej biurowej drukarce. Wtedy zobaczymy, jak on wygląda w skali 1:1. Weryfikacja ta musi być bardzo krytyczna i brać pod uwagę nie tylko czytelność, ale również kompozycję. Obecnie świat otacza nas różnymi obrazami i hasłami, dlatego jeśli chcemy być zauważeni musimy uderzać do naszego klienta prostymi i chwytliwymi komunikatami.
Podsumowując
Ulotki reklamowe to prosty i skuteczny sposób na budowanie świadomości naszej marki. W ten sposób ludzie dowiadują się o istnieniu firmy. Musimy jednak pamiętać o tym, żeby zrobić pozytywne wrażenie na potencjalnym kliencie. Warto więc postawić na dobry projekt i materiały wysokiej jakości. Koniecznie będzie także skorzystanie ze sprawdzonej drukarni, która zagwarantuje nam wysokiej jakości druk.
Leave A Comment